Klagevejledning

Kære læser.

Her på siden kan du få råd og vejledning, hvis du ønsker at gøre opmærksom på en fejl eller klage over en artikel eller et foto bragt på en af Nordiske Mediers brancheportaler.

Hvordan klager du?
Du kan altid henvende dig direkte til redaktionen, hvis du oplever, at vi har bragt en forkert information. I toppen af hver artikel står navnet på den journalist, som har skrevet artiklen. Drejer din henvendelse sig om fejl af mindre alvorlig karakter, kan du skrive direkte til journalisten.
Ønsker du at klage over mere alvorlige forhold, kan du kontakte redaktionen.

Hvordan retter vi fejl?
Rettelser vil fremgå direkte af den enkelte historie. Hvis Nordiske Medier har viderebragt grundløse påstande, misforståelser eller oplysninger, som er skadelige, beklager vi disse. Det sker samme sted..

Hvordan kan du gå videre med din klage?
Hvis Nordiske Medier afviser din klage, kan du indbringe den for Pressenævnet, som er et uafhængigt offentligt nævn, der er nedsat ved Medieansvarsloven. For at klage til Pressenævnet, skal du have en såkaldt retlig interesse i sagen. Klager til Pressenævnet skal sendes til sekr@pressenaevnet.dk eller per brev til Pressenævnet, Adelgade 11-13, 1304 København K.

Hvordan kan du gå videre med din klage?
Hvis Nordiske Medier afviser din klage, kan du indbringe den for Pressenævnet, som er et uafhængigt offentligt nævn, der er nedsat ved Medieansvarsloven. For at klage til Pressenævnet, skal du have en såkaldt retlig interesse i sagen. Klager til Pressenævnet skal sendes til sekr@pressenaevnet.dk eller per brev til Pressenævnet, Adelgade 11-13, 1304 København K.


Hvor lang er tidsfristen?

Klagen skal være Nordiske Medier i hænde så hurtigt som muligt – og senest fire uger (28 dage) efter, at oplysningerne har været offentliggjort. Hvis vi afviser din klage, kan du indbringe den for Pressenævnet. Det skal ligeledes ske senest fire uger efter, at du har modtaget afvisningen af klagen fra Nordiske Medier.

Send til en kollega

0.105