Mange virksomheder - også i autobranchen - gør en dyd ud af at fortælle, at de er grønne og bæredygtige, for det er blevet et vigtigt konkurrenceparameter i kampen om kunderne.
Men man skal passe på med at tage munden for fuld af flotte ord, viser en ny afgørelse fra Forbrugerombudsmanden. Ellers kan man gøre sig skyldig i såkaldt greenwashing, ly...
Vagthund i haserne på dansk benzinselskab: Mister tilliden
Et benzinselskab har markedsført sit produkt med grønne udsagn uden at kunne dokumentere de miljømæssige fordele, de hævdede, at produktet havde.
Benzinselskabet OIL! Tank & go ApS har ifølge Forbrugerombudsmanden gjort sig skyldige i såkaldt greenwashing. Selskabet modtager derfor ny en indskærpelse af reglerne om markedsføring. PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Nordiske Medier DK, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer