23948sdkhjf

Opsigelse ved sygdom og 120 dages reglen

Undervisningsregion
Danmark > Alle regioner
Periode(r)
26. september 2019

26. september 2019

Kurset følger op på den seneste retspraksis fra Højesteret, som ændrer principperne for optælling af sygedage ved delvis genoptagelse af arbejdet, samt den seneste udvikling i praksis om, hvornår en medarbejder betragtes som handicappet.

Indholdet af kurset er bla.:

  • Hvilke rettigheder og pligter har virksomhed og medarbejder under medarbejderens sygdom?
  • Er sygdommen selvforskyldt, og har medarbejderen så ret til fravær og løn?
  • Hvornår bliver sygdom til et handicap?
  • Når medarbejderen betragtes som handicappet, hvad gør vi så?
    120 dages reglen – hvornår kan den bruges, og hvordan beregner man sygefravær efter 120 dages reglen?”

Målgruppe
HR medarbejdere og andre der beskæftiger sig med personaleadministration.

Undervisningsadresse

Hos dig selv (webinar)



Kontaktinformation
Dansk Erhverv
Børsen, Slotsholmsgade 1-3
1217 København K
Danmark

Jeanette Gernsøe
Telefon: +45 3374 6425
Fax: +45 33746080


Se hjemmeside
Se flere kurser
Se hele profilen

Send til en kollega

0.242