23948sdkhjf

Udbryder-trio skaber nyt indretningsfirma med tidligere underleverandører

Med det nyetablerede Morning Studio håber de fem stiftere, at de ved at samle kræfterne kan tilbyde kunderne mere helstøbte indretsningsløsninger til en konkurrencedygtig pris.

Det fortæller medstifter og Head of Design Mette Rødtnes til Wood Supply.

– Vi kan se, at de fleste lignende virksomheder er grundlagt som enten design-, inventar- eller byggevirksomheder, men vi ville gerne have et setup, hvor alle de forskellige ydelser var forankret i ejerkredsen, forklarer hun.

En sammentømret flok

Selv har hun brugt de seneste tre år som Head of Design hos Riis i Kolding, hvor yderligere to af medstifterne bag Morning Studio har haft fremtrædende poster. 

– Og her har vi i mange år arbejdet sammen med Preben Givskov og Meinhardt Poulsen som underleverandører, fortæller hun om de sidste elementer i femkløveret.

Der er således tale om parter, der allerede kender hinanden godt, og ifølge Mette Rødtnes er det en pointe i sig selv.

– Jeg har tidligere prøvet at arbejde med leverandører, hvor jeg er kommer ud på byggepladsen og har tænkt ”åhh nej”, fordi der er sket en misforståelse, eller fordi vi ikke har haft samme ansvarsfølelse over for projektet, fortæller hun.

Derfor var det også afgørende, at de fem skulle være ligeværdige parter i den nye konstellation.

– Dels sikrer det kvaliteten internt, men når vi er ligeværdige partnere, betyder det også, at vi alle sammen arbejder mod samme mål og har samme store ansvarsfølelse, forklarer Mette Rødtnæs, der desuden understreger, at der også er en meget håndgribelig gevinst at hente for kunderne

– Når vi har byg inhouse sparer vores kunder et fortjenestesled, fordi vi ikke skal ud at hyre underleverandører men selv kan håndtere hele processen, lyder det.

Starter i vekselvirkningen

Selvom Morning Studio kun har omtrent seks uger på bagen, har bagmændenes mange år i branchen allerede sikret de første kunder, og flere viser interesse for den nye spiller i indretningsbranchen, fortæller Mette Rødtnes.

– Vi ser allerede forskellige typer af kunder, og hvor nogle ønsker hele pakken – altså alt fra konceptudvikling til færdig indretning – er andre interesserede i nogle ”mindre pakker”, hvor de eksempelvis selv kommer med design og koncept og bare ønsker hjælp til udførslen, uddyber hun.

Fokus er især på indretning af restauranter, butikker og kontorer, hvor femkløverets erfaring og kontaktflade er størst, men Mette Rødtnes understreger, at Morning Studio stadig er så ny en størrelse, at strategien på ingen måde står hugget i sten.

– Vi har egentlig haft det sådan, at vi lige nu arbejder lidt i vekselvirkningen mellem strategi og handling. Lige nu tager vi en hel masse møder, og så mærker vi efter, hvor der er god kemi og et interessant potentiale, forklarer medstifteren, der dog ikke er bleg for at afsløre en af sine personlige præferencer.

– For mit vedkommende er det som designer enormt interessant at få lov at arbejde tæt sammen med virksomheder om at udvikle koncepter, der styrke deres brand og understøtter deres strategi. Jeg oplever, at et tæt, strategisk samarbejde giver os en dyb forståelse for vores kunders forretning og det er dels enormt inspirerende og dels afgørende for at lykkes. Det er noget af det, vi er gode til, og som jeg selv synes er vildt spændende, slår hun fast.

 

Kommenter artiklen (1)
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.127