23948sdkhjf

Nordjysk producent af velfærdsteknologi lander største ordre nogensinde

Virksomheden Liftup i Støvring, som udvikler og sælger produkter inden for velfærdsteknologi, har landet den største enkeltordre, siden virksomheden blev grundlagt i 2003.

Liftup blev grundlagt ud fra ideen om FlexStep – tanken om en trappe og kørestolslift i samme produkt – og det er netop dette egenudviklede produkt, der nu sætter rekord med en ordre til skoler i Seoul i Sydkorea.

Liftup har arbejdet målrettet sammen med distributøren i Sydkorea for at udbrede kendskabet til virksomhedens produkter og sikre, at de opfylder de lokale krav.

Ifølge Liftups area sales manager for Sydkorea, Niklas Hjelm Hansen, er liftene blevet taget godt imod på markedet, og især i de sidste par år er efterspørgslen steget, hvilket nu kulminerer med en ekstraordinær stor ordre.

Kunden har bestilt 40 FlexStep-lifte på én gang til levering i løbet af efteråret 2021, hvilket svarer til to hele ugers produktion i én ordre.

En stor del af ordren er lifte, der skal installeres på privatskoler, som er en af de betydningsfulde kundegrupper, distributøren sælger til. Andre kundegrupper omfatter eksempelvis private lejlighedskomplekser og kulturinstitutioner såsom museer.

- Et par af skolerne havde gode erfaringer med FlexStep, hvorfor det lykkedes distributøren at få salget udbredt til flere skoler i den pågældende sammenslutning af privatskoler. Vi forventer, at distributøren vil kunne sælge op mod 100 lifte årligt fremover, udtaler Niklas Hjelm Hansen i en pressemeddelelse.

FlexStep sælges i det meste af EU, Australien og i USA, hvor Liftup også har stiftet et datterselskab, men som denne ordre bevidner, ser det ud til, at der også er ved at komme godt gang i salget af FlexStep i udvalgte asiatiske lande.

Salgs- og marketingdirektør Rene Vestergaard udtaler:

- Vi har gennem et par år arbejdet på at finde de rigtige partnere i udvalgte lande i Asien og i Sydkorea ser det ud til, at vi har ramt plet. Nu gælder det om at videreudvikle samarbejdet og samtidig forsøge at kopiere den formel, der fungerer til andre interessante lande i Asien. Potentialet er stort, men vi er selvfølgelig bevidste om, at alle lande er forskellige både kulturelt og lovgivningsmæssigt, når vi taler om køb og brug af velfærdsteknologiske produkter som vores FlexStep eller andre af vores produkter. Kunsten er at kopiere formlen med en individuel landetilpasning, hvor der tages højde for forskellene. Nogle af de lande, hvor vi de næste par år vil forsøge at skabe grundlaget for den tilsvarende vækst, som vi oplever i Sydkorea, er Japan, Malaysia og Singapore.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.422