23948sdkhjf

Ny Toms-topchef vil skære ned på antallet af produkter

Chokolade- og slikproducenten Toms Gruppen skal have færre produkter, som så til gengæld skal være på flere markeder. Toms vil bevæge sig væk fra, at et produkt kun er at finde i Danmark og ikke på koncernens andre store markeder i Sverige og Tyskland.

Det fastslår virksomhedens nye topchef, tyske Annette Zeipel, i et interview med Børsen, hvor hun også lader forstå, at Toms gør klar til at satse på nye markeder i eksempelvis USA, Rusland og Kina.

Det skal ske med fokus på nogle af koncernens absolutte topvaremærker, Anthon Berg og Ga-Jol.

Om den kommende trimning af sortimentet siger Annette Zeipel til Børsen, at Toms har malket sine brands for meget og spredt sin støtte over for stor en portefølje.

- Når du kigger på tallene, kan du se, at vi ikke er vokset i flere år. Vi vil tilbage til vækst og profitabilitet, konstaterer hun.

Annette Zeipel har været topchef hos Toms siden 1. februar. Hun afløste Carsten Lyngsø Thomsen, der blev fyret i juni sidste år. I den mellemliggende periode var koncernens  finansdirektør, Henrik Vejrup Hansen, midlertidigt indsat i stillingen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078