23948sdkhjf

B&O-direktør: Her er nøglen til succes

Når B&O kan vise positive vækstrater og overskud på driften i det netop offentliggjorte halvårsregnskab, så skal årsagen blandt andet findes i udviklingen og lanceringen af nye produkter, lyder det fra virksomheden selv.

- Innovative produkter er kernen i Bang & Olufsen, og det har været en hovedprioritet for os at opretholde en høj frekvens af lanceringer i dette regnskabsår, siger Kristian Tëar, CEO for B&O, i forbindelse med halvårsregnskabet.

- Vi lancerede syv produkter i de første seks måneder, og det bidrog til den positive udvikling i vores finansielle resultater. Produkterne er blevet godt modtaget af vores kunder, og flere af dem er kåret til ”best-in-class” i deres kategori. Vi forventer at lancere mere end fem nye eller opgraderede produkter i de næste to kvartaler og styrke vores i forvejen stærke portefølje, siger Kristian Tëar.

Spareplan

B&O, der vil hente 175 millioner kroner i besparelser frem mod 2022 blev hårdt ramt af den verserende corona-krise, der ramte koncernens salg af højtalere, headsets og andet forbrugerelektronik. 

I juni 2020 måtte B&O udstede et nyt udbud af aktier for at hente 400 millioner kroner ind til selskabets slunkne kasse.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.094