23948sdkhjf

GK henter direktør fra Kemp & Lauritzen - ruster sig til de helt store projekter

Teknikentreprenøren GK gør nu klar til at udvide markedspositionen efter flere år med kontrolleret vækst i Danmark. Til at realisere vækststrategien har adm. direktør Jørgen L. Christensen netop hentet Kim Kruse Hallengreen ind som regionsdirektør. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse. 

Med viden og kompetencer fra direktørstillingen hos Kemp & Lauritzen, hvor han implementerede en samlet tværfaglig strategi for entrepriseområdet, skal Kim Kruse nu udbygge GK’s tværfaglige entreprise-enhed målrettet de større projekter. Målet er for alvor at forløse potentialet mellem GK’s tekniske fagområder og rådgivning. 

– Den tværfaglige entrepriseenhed kommer til at imødekomme den stærkt øgede kompleksitet, som kendetegner store projekter i dag. Digitalisering og nye teknologier stiller stadig større krav til alle parter i en krævende byggeproces, siger Kim Kruse i pressemeddelelsen. 

– Tværfagligheden sikrer, at kompetencer og ressourcer bliver udnyttet mere systematisk og struktureret. Det er nemlig systematik og struktur, der vinder de store projekter, fortsætter han. 

Bliver bemærket i markedet 

Kim Kruse er oprindeligt uddannet gas- og vandmester og VVS-tekniker og har efter sin uddannelse haft en lang karriere som leder i installationsbranchen blandt andet som adm. direktør i Klimodan, direktør i Glenco og senest direktør for tekniske entrepriser hos Kemp & Lauritzen. 

Ny GK-strategi i 2020

I 2020 indførte GK Danmark deres G-kraft strategi, der skal ruste GK til fremtiden som en bæredygtig, stabil og rentabel virksomhed.

I dag beskæftiger koncernen godt 230 medarbejdere i Danmark og omsætter for cirka 420 mio. kr.

GK Danmark er selskab i den nordiske GK Gruppen. Koncernen er opkaldt efter den norske stifter Gunnar Karlsen og omsætter på nordisk plan for godt 6,1 mia. norske kroner.

Han fremhæver, at det er en stærk udfordring både at skulle bidrage til at udvikle GK’s organisation og den voksende teknikentreprenørs løsninger til markedet. 

– De seneste år er GK begyndt at tage flere og flere opgaver, som bemærkes på det danske marked, siger Kim Kruse og fremhæver firmaets stærke bagland i Norden, der viser en villighed til at investere i virksomheden, som væsentlige årsager til jobskifter. 

De rigtige projekter og netværk 

Som regionsdirektør skal Kim Kruse udover at oprette den tværfaglige enhed også overtage opgaven som markedschef, hvor han skal sikre supporten til lokalafdelingerne. 

– I den nationale rolle som markedschef skal jeg sikre, at lokalafdelingerne får vundet de rigtige projekter, og at afdelingerne har en fornuftig ordre-pipeline, siger Kim Kruse og fortsætter: 

– En anden vigtig opgave er at sparre med afdelingslederne og danne de faglige og operationelle netværk, der bidrager til at skabe de synergier, som skabe værdi for kunderne og bedre bundlinje hos os selv.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.125