23948sdkhjf

Kundeliste er eksploderet, og snart går Planteslagterne også ind i Tyskland

Da Food Supply første gang skrev om Planteslagterne i februar sidste år, havde den københavnske plantefarsvirksomhed i grove træk "to restauranter, et måltidskassefirma og nogle cateringkøkkener" på kundelisten. 

Nu er der ifølge medstifter Henrik Have Christensen cirka 20 kunder, fordelt på både detailhandelkæmpen Coop, caféer, måltidskasser og store grossistfirmaer som Hørkram og Dansk Cater.

Og snart kan Planteslagternes produkter også fås i Tyskland, om alt går vel. 

- Vi har fundet en distributør på det tyske marked, og vores koncept er testet af i tyske biosupermarkeder, som har fået nogle prøver tilsendt. Nu skal vi blandt andet have rettet enballagen til, så den passer til det tyske marked, og så regner vi med at gå ind i Tyskland i 2021, fortæller Henrik Have Christensen, der står for salg og markedsføring hos Planteslagterne.

Han ejer virksomheden sammen med Emil William Gøtze, der er Planteslagternes kok, og Emil Andersen, der står for henholdsvis produktudvikling og økonomi. I løbet af i år har de udvidet med to deltidsansatte, der arbejder med salg og med sociale medier.

Lepo laver det meste

Produkterne bliver lavet hos flere samarbejdspartnere, hvoraf Lepo i Hedehusene står for den største del. Dér får Planteslagterne lavet både sit største salgshit, Dild-dellen, og den nye plantefrikadelle med navnet Dunsen. 

- Lepo er jo egentlig en slagterfabrik, men de renser alt udstyret ned, inden de sætter gang i en produktion for os. Og så har vi vores kok på stedet for at overvåge og kvalitetssikre, hver gang vi får produceret, fortæller Henrik Have Christensen.

En anden leverandør er cateringvirksomheden Madsynergi i Faxe, hvor Planteslagterne får produceret sine rødebedebøffer.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.079