23948sdkhjf

Dansk hi-fi-kæde vender tilbage til rødderne med digital satsning

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

HiFi Klubben investerer massivt i digital transformation, der med tiden forandrer butikker til showrooms på samme måde som afsættet for næsten 40 år siden.

HiFi Klubben 3.0. Sådan har landets største hi-fi-kæde døbt målet med den digitaliseringsstrategi, som lydspecialisterne har iværksat i hele kæden.

Læs også: Store smil trods røde tal på bunden – bliver konkursbo Daugaards guldæg?

Transformationen indebærer store investeringer, som på samme tid moderniserer og bringer virksomheden tilbage til rødderne.

HiFi Klubben blev nemlig stiftet som et centralt postordrefirma med en række showrooms, hvor kunder kunne opleve bastryk og gåsehud, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

– Vi tror på de fysiske butikker, men de skal have en ny rolle i fremtiden. De skal i højere grad være showrooms, hvor medarbejderne præsenterer vilde lydoplevelser, vejleder kunderne og herefter hjælper dem med at bestille over nettet. Samtidig er vi ved at skabe et digitalt univers, som fortæller meget mere om hvad HiFi-Klubben står for, fortæller Christoffer Arensbach, der er CEO i HiFi Klubben.

Digitaliseringen er en del af en større strategiplan, hvor kæden vil styrke sig på flere væsentlige områder.

Læs også: Kamstrup laver omsætningsrekord men tjener mindre

På sigt bliver kasseapparater fjernet og lokale lagre minimeret eller helt sløjfet ude i butikkerne, hvilket giver mere plads til lytterum og store oplevelser. Målet er, at alle varer handles via HiFi Klubbens website - også inde i butikkerne.

Derudover vil virksomheden kommunikere mere i øjenhøjde med kunderne – et tiltag der søsættes med et nyt slogan kaldet ”Welcome Listeners”, samt en større kampagne, der handler om det at lytte.

Glæder sig til Amazon
HiFi Klubbens digitale rejse skal ruste virksomheden til at konkurrere mod de store, internationale kæder. Og ikke mindst internetgiganten Amazon, der snart rykker ind på det danske marked.

– Vi er ydmyge over for Amazon, men vi er ikke bange. Vi kan tilbyde noget helt andet, end de kan. Vores sælgere elsker virkelig musik og god lyd, og passionen ude i butikkerne er vores helt store styrke. Denne ekspertise skal vi have til at skinne igennem på alle platforme! Og så glæder vi os faktisk bare til konkurrencen, og alt det spændende der sker i vores branche, forklarer Christoffer Arensbach, der takket være den langsigtede plan forventer, at virksomheden på sigt accelererer væksten.
Investeringer og priskonkurrence koster indtjening.

HiFi Klubbens moderselskab Audionord International, der ejer alle 103 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Holland, har netop offentliggjort årsregnskab for 2017/2018.

Tallene vidner om en stabil udvikling på omsætningen, mens indtjeningen er dalet med ni procent til 32,7 millioner kroner.

– Vi kan og må ikke være tilfredse med at holde toplinjen i status quo. Vi skal vokse år for år. Til gengæld er det faktisk ok, at bundlinjen er faldet lidt i et år, hvor vi har holdt priserne skarpe og samtidig investeret massivt. Både i at få os gjort præcise i kommunikationen og i at binde butik og web helt sammen, så vi kan spille med i den digitale superliga. Vi skal jo så bare sikre os, at investeringerne tjener sig ind de kommende år, forklarer Christoffer Arensbach, og fortsætter:

– Vores mission er at bevæge mennesker gennem musik. Og den mission har et stort vækstpotentiale i hele Europa. Ønsket om dedikeret og ærlig vejledning samt masser af gode musikoplevelser er større end nogensinde før.

Hold dig opdateret med Leder IDAG
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Lagkagehusets direktør stopper

Ambu-topchef går all-in: Køber aktier for 1 mio dollar

Medie: Universitet lod landbruget få indflydelse på nyhed om oksekødsrapport

Udfordrende markeder presser Rockwool til nedjustering

Ond tvilling satser 20 millioner kroner på tapperi i New York

Kvickly på vej mod historisk overskud

Nyhedsbrev

8.033 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Transportgigant nedlægger hver tredje stilling i dansk afdeling

1

Færre tøjkøb sender detailsalget i bakgear

Konkursramt byggemand starter forfra

Bestyrelsesformand åbner for salg af B&O

Underskud i Maersk Drilling trods øget ordrebog

Se billederne: Kronprinsen trykkede på knappen

Horns Rev 3, Danmarks største havmøllepark, ventes at øge dansk elproduktion fra vind med cirka 12 procent

Kedelproducent på nye hænder

SP Group vokser videre: runder 100 millioner på et halvt år

Flere danskere vil investere i en ny bil i år

Overraskende nok er det tilsyneladende de mindre biler, danskerne har øje på.

Kolding Havn får ny bestyrelsesformand

1

Rekordmange udlændinge har job i Danmark

B&O-formand: To primære grunde til skuffende år

Byggeiver luner i Rias’ regnskab

Ambu bryder med partner i USA og nedjusterer forventninger

I dag indvies Horns Rev 3

Matas-topchef går ind i Gyldendals bestyrelse

Kolding konstituerer socialdirektør

Inden produktionen er igang: Brændselscelleproducent på opkøb

1

Scape Technologies lander endnu en kunde i bilindustrien

Claus Jensen genvalgt som formand for 1 million industriansatte

Færre fyringer end forventet hos Birn

Sensorproducent skifter ud i bestyrelsen

Ny direktør hos Odder Forsyningsselskab

Nye tal: Vi er i førerfeltet i det globale robot-kapløb

Statslige virksomheder får de største elev-bøder

Alexandra Instituttet får ny direktør

Efter et år på posten: Direktør forlader raffinaderiet i Fredericia

Henrik Topsøe er død

1

Strandmøllen på opkøb

Danske Commodities går ind i USA

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Bliv klogere på laboratoriespecialernes fremtid i den danske sundhedssektor

De nominerede til hi-messens nystiftede bæredygtighedspris er fundet

Lys på byggepladsen er også et emne i den lyse tid

Opsæt din positioner med blot én finger...

Markedsudvælgelse og kundesegmentering

Partnersøgning og partnerstyring

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Mød de førende virksomheder inden for digitalisering af produktionsprocesser

Bestil dit planetgear i dag, og få det leveret inden 14 dage

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Her er forudsætningen for succesfuld selvscanning i kassen

Fra CAD-data til digital tvilling

Bliv klogere på Per Aarsleffs VDC strategi på BIM Forum 2019 d. 17/9

Forstå engrosmarkedet for el

Studerende på Aarhus Maskinmesterskole får 70 % mere plads til projekter

Hent jeres CNC fræsede emner hos VPD bearbejdning

Thybotech ApS øger levetiden med termisk påsprøjtet hårdmetal på pumpeaksler.

International FOOD Contest får betydelig international opmærksomhed

E-kursus i ikke-diskriminerende adfærd og intern overvågning

SuperTrak tager batch-size-one til metalindustrien.

Blockchain for fødevarer SMV´er

Tag med Huxi på jagt efter potentialerne i sydjysk erhvervsliv.

Udstil på byggerimesse i Tyskland

Kursus om de nye krav i bygningsreglementet BR18

Læs Dansk VVS, nr. 7 – 2019

Send til en kollega

0.166