23948sdkhjf

Dansk hi-fi-kæde vender tilbage til rødderne med digital satsning

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

HiFi Klubben investerer massivt i digital transformation, der med tiden forandrer butikker til showrooms på samme måde som afsættet for næsten 40 år siden.

HiFi Klubben 3.0. Sådan har landets største hi-fi-kæde døbt målet med den digitaliseringsstrategi, som lydspecialisterne har iværksat i hele kæden.

Læs også: Store smil trods røde tal på bunden – bliver konkursbo Daugaards guldæg?

Transformationen indebærer store investeringer, som på samme tid moderniserer og bringer virksomheden tilbage til rødderne.

HiFi Klubben blev nemlig stiftet som et centralt postordrefirma med en række showrooms, hvor kunder kunne opleve bastryk og gåsehud, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

– Vi tror på de fysiske butikker, men de skal have en ny rolle i fremtiden. De skal i højere grad være showrooms, hvor medarbejderne præsenterer vilde lydoplevelser, vejleder kunderne og herefter hjælper dem med at bestille over nettet. Samtidig er vi ved at skabe et digitalt univers, som fortæller meget mere om hvad HiFi-Klubben står for, fortæller Christoffer Arensbach, der er CEO i HiFi Klubben.

Digitaliseringen er en del af en større strategiplan, hvor kæden vil styrke sig på flere væsentlige områder.

Læs også: ScanBelt går igen frem på overskud

På sigt bliver kasseapparater fjernet og lokale lagre minimeret eller helt sløjfet ude i butikkerne, hvilket giver mere plads til lytterum og store oplevelser. Målet er, at alle varer handles via HiFi Klubbens website - også inde i butikkerne.

Derudover vil virksomheden kommunikere mere i øjenhøjde med kunderne – et tiltag der søsættes med et nyt slogan kaldet ”Welcome Listeners”, samt en større kampagne, der handler om det at lytte.

Glæder sig til Amazon
HiFi Klubbens digitale rejse skal ruste virksomheden til at konkurrere mod de store, internationale kæder. Og ikke mindst internetgiganten Amazon, der snart rykker ind på det danske marked.

– Vi er ydmyge over for Amazon, men vi er ikke bange. Vi kan tilbyde noget helt andet, end de kan. Vores sælgere elsker virkelig musik og god lyd, og passionen ude i butikkerne er vores helt store styrke. Denne ekspertise skal vi have til at skinne igennem på alle platforme! Og så glæder vi os faktisk bare til konkurrencen, og alt det spændende der sker i vores branche, forklarer Christoffer Arensbach, der takket være den langsigtede plan forventer, at virksomheden på sigt accelererer væksten.
Investeringer og priskonkurrence koster indtjening.

HiFi Klubbens moderselskab Audionord International, der ejer alle 103 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Holland, har netop offentliggjort årsregnskab for 2017/2018.

Tallene vidner om en stabil udvikling på omsætningen, mens indtjeningen er dalet med ni procent til 32,7 millioner kroner.

– Vi kan og må ikke være tilfredse med at holde toplinjen i status quo. Vi skal vokse år for år. Til gengæld er det faktisk ok, at bundlinjen er faldet lidt i et år, hvor vi har holdt priserne skarpe og samtidig investeret massivt. Både i at få os gjort præcise i kommunikationen og i at binde butik og web helt sammen, så vi kan spille med i den digitale superliga. Vi skal jo så bare sikre os, at investeringerne tjener sig ind de kommende år, forklarer Christoffer Arensbach, og fortsætter:

– Vores mission er at bevæge mennesker gennem musik. Og den mission har et stort vækstpotentiale i hele Europa. Ønsket om dedikeret og ærlig vejledning samt masser af gode musikoplevelser er større end nogensinde før.

Hold dig opdateret med Leder IDAG
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

DLH på jagt efter ny partner – eller køber

DLH har afsluttet turnaround - bedste resultater i 11 år

Der er blevet ryddet op, forklarer bestyrelsesformanden

Danske virksomheders skattebetaling sætter rekord

Bahnes overskud falder markant

Dansk trailerspecialist satser i Sverige

Trælast-kæde får rekordår for tredje år i træk

Nyhedsbrev

DSV trækker sig fra genanvenders ejerkreds

Vinduesfamilie fra Mors er blevet 255 mio. kr. rigere

Brancheforening: Lov om gods i varebiler er et vildskud

Dira styrker bestyrelsen

Direktør og medejer kvitter køkkenkæde i vækst

Efter et års ejerskab siger Søren Overgaard farvel til Hanstholm Køkken

Hovmand hædret for digital omstilling

Nu giver Vestfyen den for alvor Jolly-gas

Eltronic på opkøb

Ny fabrik: Aller Aqua vil bruge 100 millioner kroner

1

Stifter vil ikke redde Biva fra konkurs

Dansk møbelfirma overtager salg af udendørsmøbler

Hun skal være Danske Commodities' nye CEO

Hammel Plast i nyt domicil: Er klar til flere udvidelser

Nakskov Mill Foods får ny topchef

Dan Jensens afløser bliver leder af to virksomheder

Færch Plast skifter navn

Ny brancheforening for varme hænder på handicapområdet

1

Minister afviser kendskab til ulovlige indkøb for 109 mio. kr. hos Fjernvarme Fyn

Private leverandører har i strid med udbudsreglerne modtaget million­ordrer fra Fjernvarme Fyn. En stor del fandt sted, mens Lars Chr. Lilleholt (V) var næstformand.

SKI vinder voldgiftssag i sag om engangshandsker

Lederforeningens tænketank søger navn

Scandi Supply udvider ejerkredsen

Arla vil igen lancere 15 nye økoprodukter

Møbelhandler er gået konkurs

Danske virksomheder opfinder som aldrig før

GN’s opkøb af Altia afsluttet

Virksomhedsledere øjner vækstpotentiale i klimaforandringerne

Bryghus bruger fem millioner på udvidelse

Arla klar med klimaplan, der omfatter 70 mejerier

Kassen tom i konkursramt tyggegummifirma

Nu har Solid Group fået ny direktør

Sjællandsk bryghus på kanten af konkurs

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvide facader med solceller

Adm. direktør Christian B. Lund, Nørresundby, fylder 60 år den 20. marts 2019.

UGENS lagermaskine fra KAPEMA

Stjernestøv over EOT: Astronaut Andreas Mogensen på plads som speaker

Det kan du opleve til Plast og 3D måleteknik 2019

B&R viser nyt option board, der evaluerer vibrationsdata

Sitop 6200 - ny serie af strømforsyninger fra Siemens

HAVREFRAS - maskine kører uden knas på 16. år

Skal du med til en anderledes teknologimesse?

Markedsføringsret A-Z

Siemens udbyder kurser i digitaliseringsværktøjer

Sikkerhed til mobile maskiner

Hvordan bliver en standard til – og kan jeg få indflydelse på den?

Hvem er den Digitale Tvilling?

Vidensdeling på tværs af brancher i jagten på intelligent ruteoptimering

Ny standard skal give mulighed for trinvis implementering af energiledelse

Ajcon bygger fremtidssikret logistikcenter ved København

Nyt indretningskatalog er på gaden!

Viden, viden og viden – tre gode grunde til at du skal tilmelde dig EOT

B&R introducere human-track-samarbejde på Hannover messen

Diagnostik- og laboratoriebranchen samles på en nytænkt platform

Med en ISO 9001:2015 certificering sætter FRECON yderligere fokus på kvalit...

Læs Dansk VVS, nr. 3 - 2019

Eksklusive emballager til luksusvarer

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en høje...

Send til en kollega

0.117