Ny betalings-app: Se hvor meget dine kunder handler hos dig og hvor de kommer fra

Ny app fra Nets giver masser af ny information med det samme, når en kunde betaler. Det giver butikken overblik og mulighed for at planlægge.
Nets lancerer en ny app, MyPayments, som giver forretninger et overblik over deres løbende omsætning og mere viden om deres kunder:
- Vi arbejder målrettet på at udvikle services, der giver en større værdi omkring betalingssituationen - på begge sider af kasseapparatet.
Med denne app bliver det nemmere for vores kunder at optimere deres forretning ved, at vi gør dem klogere på deres kunder, og hvor de kommer fra, fortæller Anne Marie Kindberg, Senior Vice President for Commercial Management og ansvarlig for MyPayments.
Med MyPayments får forretningerne en komplet og enkel oversigt over alle kortbetalinger.
Læs også: Ulige konkurrence på nettet koster danske arbejdspladser
Det kan være indblik i antallet af kunder og gennemsnitskøb. Forretningerne kan også hente information om, hvornår der er mest travlt, hvilket kan gøre det nemmere at planlægge vagtplanerne.
Derudover kan man også se, hvilke lande de turister, der handler hos en, kommer fra. Det gør det langt nemmere at drive forretning, når man har disse vigtige indsigter lige ved hånden. Al data er naturligvis anonymiseret, så det ikke kan spores tilbage til den enkelte forbruger.
Små forretninger savner indsigt
Mange mindre forretninger har ikke nogen finans- eller analyseafdeling, der kan give denne type indsigter, og de har måske heller ikke en computer i butikken - i hvert fald ikke der, hvor man møder kunderne. Fremover bliver disse data tilgængelige lige ved hånden via en app, der giver de forretningsdrivende mulighed for at følge med i omsætningen og driften.
Læs også: Alibabas stenrige grundlægger afviser pensionsrygter
Appen er for nylig gjort tilgængelig for kunder hos Nets, og caféen Bowl Market Copenhagen på Vesterbro i København har som en af de første virksomheder taget MyPayments i brug.
- Fra start har appen været en kæmpe hjælp. Jeg kan nemt følge med i min omsætning og sammenligne uge for uge, hvilket hjælper mig med at planlægge mere effektivt. Jeg havde i forvejen en ide om, at der var mange gengangere her i butikken, og det har jeg fået bekræftet. Og så har jeg fundet ud af, at jeg har en del amerikanske turister. Denne viden er guld værd, særligt nu hvor jeg står over for at åbne en ny forretning, og hvor antallet af turister stiger i sommerperioden, siger Trey Greenwood, ejer af Bowl Market Copenhagen.