Marketingdirektør går nye veje for at nå målgruppen

| Af Morten Vittrup Lund | Tip redaktionen om en historie

De yngre forbrugere vil have produkter, der har en historie

De er udadvendte, de er ofte på farten både i tanke og handling, de er digitale og de er ikke mindst købestærke.

Vi taler om millenial-generationen, de 18-30-årige forbrugere, som er det segment, kakaomælk-brandet Cocio for øjeblikket rækker ud efter, og som er én af nøglerne til morgendagens vækst.

Af samme årsag er Cocio gået nye veje for at dyrke denne målgruppe, for millenial-generationen skal der i højere grad tales til via sociale medier og YouTube-ambassadører end tv-reklamer i den bedste sendetid.

- Vi kan se, det her segment af forbrugere bliver mere og mere koncentreret i storbyerne, de lever travle liv - og det er ikke nødvendigvis noget negativt i deres verden - og det betyder, de har et større og større forbrug on the go. Så de efterspørger convenience-produkter og især produkter, der har en historie og gerne er så naturlige og autentiske så muligt. Det er nogle af de trends, der rører sig, og som klart også har indvirkning på vores forretning, opsummerer Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll udviklingen på markedet.

Skal levere på smagen
Herhjemme er der nok mange, der forbinder Cocio’en med pølsevognen, men i udlandet vækker Congo-bajeren ikke de samme emotionelle følelser hos de unge forbrugere.

Her er den danske kakaomælk ét af mange convenience-produkter på tankstationen eller den lokale 7-Eleven, og derfor handler det for Cocio om at få skabt noget interesse om det danske brand, der berettiger den lidt højere pris end på lokale kakaomælk.

- Når vi kigger på kategorien helt overordnet, så er det smagen, der er det helt afgørende for forbrugerne. Det skal smage godt. Så vi skal levere på smagen, og det kan vi se, vi gør. Når det er sagt, så vi skal også kunne tage en højere pris, fordi vi skal eksportere fra Danmark, og her hjælper blandt andet glasflasken til at differentiere os fra de andre produkter på hylderne, siger Mikael Horsbøll.

Filippinsk prøveklud
Ét af de steder, hvor der kan fiskes dansk kakaomælk ned fra hylderne, er i de filippinske storbyer Manila og Cebu. De to byer har ageret prøveklud for Cocios asiatiske ambitioner.

- Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne, fortæller Mikael Horsbøll, som tilføjer, at Cocio lige nu overvejer, hvad næste skridt skal være:

- Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig.



Hold dig opdateret med Leder IDAG

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Iværksættere: Dansk legetøj skal erobre USA

SmartGurlz indtog USA med deres robot-dukke, som lærer piger at programmere. Efter en succes i det amerikanske TV-program Shark Tank, hvor de begejstrede dommerpanelet, bliver dukkerne revet ned fra hylderne.

Madspild skader industriens image

Industrien skal tage mere ansvar for at begrænse spild, siger forbrugerne i ny undersøgelse.

Speditørerne jagter fremgang med trukket håndbremse

Selv om speditørerne tjener penge hvert år, har de fleste svært ved at finde en solid forretningsmodel

Konference for antenneteknologi kommer til DTU

Nu vil NCC frasortere træ på byggepladserne

Overskuddet er næsten væk hos Jakobsen & Blindkilde

Nyhedsbrev

Direktør anker to års fængselsdom for løndumping

Skrotbranchen øjner bedre tider

Rekord-udsigt hos investeringsivrige Foss

Analyse: Store gevinster for dem, der køber robotter

Antallet af lønmodtagere nærmer sig før-krise niveauer

Skattetvist kan ende i trecifret millionregning til industrivirksomhed

Bølgepapvirksomheden DS Smith venter inden for få måneder en afgørelse i en sag mod Skat, der vil have skat af 500 mio. kr.

Ledelse: Dine ansatte er dårligere til engelsk end du tror

Selv om jobansøgningen fortæller, at kandidaten taler flydende engelsk, er det ofte langt fra nok. Og det koster på bundlinjen.

Salget overstiger alle forventninger

Industrien flager produktion hjem til Danmark, og det kan nu mærkes hos leverandørerne

Stor dansk julehandel på udenlandske net-sider

Problemer med gavebytteri lægger dog et loft over købet af julegaver i netbutikker udenfor Danmark. Julehandlen sætter ny rekord i år, viser prognose.

Japan ser på varmeteknologi i Nordjylland

Japansk fjernvarmenet skal baseres på danske løsninger.

Efter strejke: Lufthavnens madarbejdere får rettigheder tilbage

Terma åbner nyt innovationscenter

Det danske teknologifirma udvider aktiviteterne i USA.

Markedsføring: Sådan undgår du bøder på fredag

Se reglerne for markedsføring af tilbud, prisnedsættelser og rabatter før din butik eller webshop slår dørene op fredag.

Blue Ocean Robotics i baltisk offensiv

Klassisk chokoladeproducent er i fremgang

Grundfos udvider med ny fabrik i Indien

Håb for Falck Schmidt trods tab af storordre

Dyb uenighed om chefernes lønstigning

Ny lønstatistik fra Lederne viser pæn fremgang, mens Djøf's tal for få dage siden kom til det modsatte resultat.

Opfinderen af 3D-printet byggeri gæster Danmark

Dansk multimaskine skal revolutionere metalindustrien

METRO holdt oplysninger tilbage for myndighederne

Mærsk opbevarede 450 ton radioaktivt affald i Esbjerg

300 ledere fra byggeriet netværker i København

Børsintroduktionen forgylder TCM-toppen

Flere virksomheder får tilskud til hurtig netforbindelse

Tidligere KL-ansat købte Mont Blanc-kuglepenne for 90.000

Aktiesparekonto blev reduceret til endnu en lap

Havneudvidelse: 450 nye arbejdspladser i vente

Årets Ejerleder vil være verdens bedste ølbrygger

Aalborgensisk kulturgrund får madmarked

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Jobordre til jobcentret giver mening for virksomheden Bilernes Hus

Velkommen til GS1 Denmarks julekalender 2017

Den tjekkede APB løsning for den moderne CSR virksomhed

Vedligehold Hvem Hvad Hvornår

Ny Generation af Fiberlasere !

Tysk industrimesse fejrer 30 års fødselsdag

Sæt tal på dit samfundsansvar med nem beregner

Projekt vil lave fiskeskind om til modeartikler

En projektweb fra Byggeprojekt giver ro og overblik

En personlighed med kant fylder rundt - Søren Hougaard Madsen 60 år

Digitalisering fører til øget konkurrence

Bliv klogere på Kulturmødet på arbejdspladsen: Kursus Aarhus og KBH

Crowdlending bringer portugisisk vin til Kolding

Danskerne tænker på miljøet, når julegaverne vælges – men prisen er vigtigst

Ajos skaffer specialkran til byggeri i København

Kan IT-standarder skabe et bedre sundhedsvæsen?

GPS Tyverisikring og overvågning

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Give Stålspær leverer 700 ton stål til genopførslen af KB Hallen.

Den eneste sande grønne kilowatt-time er den, der aldrig bliver brugt

Få leveret den forventede vare: Det handler om patientsikkerhed

Lyngby-Taarbæk Forsyning optimerer udbud med platform fra Byggeprojekt.dk

NORTEC 2018: Årets første branche-træf for industrien

Fremtidens arbejdsmarked og ledelsesrollen, vær med i KBH, Aalborg og Breds...

Beregn præcis mørtelmængde med ny app fra fischer

Send til en kollega

0.173