Marketingdirektør går nye veje for at nå målgruppen

| Af Morten Vittrup Lund | Tip redaktionen om en historie

De yngre forbrugere vil have produkter, der har en historie

De er udadvendte, de er ofte på farten både i tanke og handling, de er digitale og de er ikke mindst købestærke.

Vi taler om millenial-generationen, de 18-30-årige forbrugere, som er det segment, kakaomælk-brandet Cocio for øjeblikket rækker ud efter, og som er én af nøglerne til morgendagens vækst.

Af samme årsag er Cocio gået nye veje for at dyrke denne målgruppe, for millenial-generationen skal der i højere grad tales til via sociale medier og YouTube-ambassadører end tv-reklamer i den bedste sendetid.

- Vi kan se, det her segment af forbrugere bliver mere og mere koncentreret i storbyerne, de lever travle liv - og det er ikke nødvendigvis noget negativt i deres verden - og det betyder, de har et større og større forbrug on the go. Så de efterspørger convenience-produkter og især produkter, der har en historie og gerne er så naturlige og autentiske så muligt. Det er nogle af de trends, der rører sig, og som klart også har indvirkning på vores forretning, opsummerer Cocios marketingdirektør Mikael Horsbøll udviklingen på markedet.

Skal levere på smagen
Herhjemme er der nok mange, der forbinder Cocio’en med pølsevognen, men i udlandet vækker Congo-bajeren ikke de samme emotionelle følelser hos de unge forbrugere.

Her er den danske kakaomælk ét af mange convenience-produkter på tankstationen eller den lokale 7-Eleven, og derfor handler det for Cocio om at få skabt noget interesse om det danske brand, der berettiger den lidt højere pris end på lokale kakaomælk.

- Når vi kigger på kategorien helt overordnet, så er det smagen, der er det helt afgørende for forbrugerne. Det skal smage godt. Så vi skal levere på smagen, og det kan vi se, vi gør. Når det er sagt, så vi skal også kunne tage en højere pris, fordi vi skal eksportere fra Danmark, og her hjælper blandt andet glasflasken til at differentiere os fra de andre produkter på hylderne, siger Mikael Horsbøll.

Filippinsk prøveklud
Ét af de steder, hvor der kan fiskes dansk kakaomælk ned fra hylderne, er i de filippinske storbyer Manila og Cebu. De to byer har ageret prøveklud for Cocios asiatiske ambitioner.

- Det er de to storbyer, vi har satset på i første omgang, og hvor vi har været til stede on the go og i udvalgte supermarkeder - simpelthen for at få den asiatiske kultur ind under huden. Der er mange, der pendler, der er et købestærkt publikum i især Manila, og vi havde et godt set-up derude i forvejen, hvilket gjorde, at vi kunne komme ud på hylderne, fortæller Mikael Horsbøll, som tilføjer, at Cocio lige nu overvejer, hvad næste skridt skal være:

- Vi tager erfaringerne fra Filippinerne med videre og vurderer nu, hvor aggressivt vi skal gå til regionen derude. Det overvejer vi stadig.



Hold dig opdateret med Leder IDAG

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Vinduesfabrik fortsætter efter konkurs

Jysk investerer halv milliard i ny IT

Ansatte: Chefen bruger ikke vores kompetencer

Næsten hver tredje medarbejder føler ikke, at deres leder udnyttet deres evner fuldt ud

1

SKAT siger nej til mia-investering i crowd-lending

Virksomhedsejere, der bruger virksomhedsskatteordningen, har mere end 100 mia. kr. stående på bankkonti med lav eller negativ rente. Hvis de blev investeret i udlån til virksomheder via crowdlending, kunne mange flere firmaer få lån, men SKAT siger nej.

Iværksættere anbefaler mere praktik på universiteter

Studieretninger skal opfordres til at indføre praktik, og studerende skal belønnes for det, mener iværksættere.

Topmoderne teknologi sikrer limfjordsfirma på verdensplan

Ny teknologi skal sikre, at Vilsund Blue fortsat kan være med i toppen af markedet for muslinger.

Kinesisk hæder til Jørgen Mads Clausen

Grenaa Havn ramte over målet

Dansk firma med i udviklingen af ny smartphone

Carlsberg-direktør ny formand hos DI Fødevarer

Søren Brinck erstatter Rynkebys Jørgen Dirksen

Aftale på plads om bilafgifter

Regeringen og Dansk Folkeparti er enige om en aftale, der giver billigere mellemklassebiler, højere reparationsgrænse og lukning af leasinghul.

Professor til iværksætterne: Sælg og start noget nyt i stedet

Iværksættere skal øge væksten med nye virksomheder i stedet for at udvikle deres eksisterende forretning.

Ledelse: Servicebranchen vil af med det dårlige image

Alt for få synes, at det er attraktivt at arbejde inden for servicebranchen.

Konkurrenceevne: Priserne stiger fortsat mindre end i resten af EU

Optur i bagerbranchen

En del af fremgangen kan skyldes tv-opmærksomhed på faget.

Nordborg-virksomhed tilbage på vækstsporet

Bolia i nyt kontormøbel-samarbejde

Bolias design sendes ud til 800 forhandlere af kontormøbler verden over.

Fra marineselskab til selvstændig møbelproducent

- Det skaber gennemsigtighed, så vi kan styre virksomheden med vores egne nøgletal, siger direktør Kenneth Kjeldsen.

Vestjysk leverandør har fået nye ejere

- Der er plads til masser af nye produkter

Fødevarefolk blev klogere på fremtidens marked, hvor spild- og specialprodukter bliver stort

Siemens lukker fabrik i Sønderborg

Ejendomsselskab vil sælge storcentre for 4 milliarder

Entreprenørvirksomhed etablerer betonselskab

De vil finde Trekantområdets mest vækstorienterede iværksætter

Virksomheden får derefter hjælp til at få yderligere fart på væksten

Bilsalget sætter rekord på trods af politisk nøl

Reform af bilafgifter kan blive udskudt

Salgschef bliver eneejer hos ScanChain

Ordre ud af det blå

Avis: Arla bejler til Australiens største mejeri

Sydjysk maskinfabrik køber op

Underleverandør udvider med værktøjsfabrik

Bravida-profil får topstilling i Schneider Electric

Eksport fylder for lidt blandt iværksættere

Bladt når milepæl på britisk havmøllepark

Arkitektfirma udvider partnergruppe

Momskarrusel med kyllingekød sender direktør i fængsel

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Nyt kemisk anker reducerer livsfarligt støv

Fra energisyn til konkrete besparelser

Rejsegilde på seks nye haller i Lindø Industripark

GPS Tyverisikring og overvågning

NYHED! 70 - 80L ”RECYCLING AFFALDSSPANDE” - Sensorstyret - Udført i kraftig rustfrit stål.

Nytænkning og udvikling driver den svenske bilbranche.

Hvorfor og hvordan forsegles PCB i byggematerialer?

Oplev automatiseret 3D scanning på hi17

Boligkontoret Århus tegner 4-årig rammeaftale med Byggeprojekt.dk

CO2 neutralt website

Sanistål satser på markedet for blankt stål

International Food Contest sætter smag i højsædet på hi-messen

Stigende krav til medicoindustrien – anbefalingen er: Gå i gang med det samme

NYHED! 70 - 80L ”RECYCLING AFFALDSSPANDE” - Sensorstyret - Udført i kraftig rustfrit stål.

EOT - Electronics of tomorrow

EOT – Electronics of Tomorrow er Skandinaviens nyeste elektronikevent

DUOpower er et hit

NYHED! 70 - 80L ”RECYCLING´s AFFALDSSPANDE” - Sensorstyret - Udført i kraftig rustfrit stål.

Kunder i den tyske bilindustri? Pas på der er faldende indtjening og øgede udfordringer.

”Det er godt at leje en kopimaskine, hvor service er inkluderet”

Tilskud til energibesparende projekter

Invester i fremtiden - Underleverandør messe i Sverige - Elmia Subcontracto...

Mød Kapema's sælgere på EMO i denne uge

Brug ERP-systemet som holdepunkt i jeres digitalisering

integra2r har styrket deres kompetencer

Send til en kollega

0.16