23948sdkhjf

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

| Medlemsnyhed | Indrykket af AMCS Denmark A/S

CNC er en af de største leverandører i Europa af substrater til dyrkning af svampe. CNC valgte AMCS’ løsning i 2016. Stevens: “Vi anser AMCS som en vigtig partner, både nu og fremover.

“Til tiden og inden for budgettet”

Forhold mellem pris og kvalitet
Twan Stevens, ICT-projektleder hos CNC Grondstoffen, er involveret i implementeringen af AMCS Intelligent Optimeringssoftware – mere præcist Fleet Planner, som optimerer deres ruteplanlægning.

Hvorfor valgte de AMCS? Stevens: “Vi fandt frem til AMCS efter en enkelt uafhængig anbefaling. AMCS viste sig at være den leverandør, der passer os bedst. På den ene side pga. de løsninger, de tilbyder. På den anden side pga. forholdet mellem pris og kvalitet. Der var også et øjeblikkeligt match med konsulenterne. Samlet set tre gode grunde til at gøre forretning med AMCS. Med dokumentation for deres koncept var de i stand til at demonstrere, at de havde den bedste løsning, der passer til os: Fleet Planner, Web Portal og Mobile Web. Testen blev gennemført med et positivt resultat, og derefter gik vi i gang med implementeringsprocessen. Implementeringen er nu succesfuldt gennemført.”

Kernen i systemet
Stevens: “For os er Fleet Planner kernen i systemet. Det er her, alle planlægningsaktiviteterne finder sted, f.eks. optimering af ruterne. Webportalen blev valgt, fordi vi kan bruge den til at løse to problemer. For det første kan chaufførerne planlægge deres ruter via deres portal. For det andet vil vi give vores vognmænd adgang til denne portal for at lagre opgaver, så de kan linke deres køretøjer til dem ud fra registreringsnummer. Vi bruger Mobile Web specifikt til vores chauffører. De kan se ruterne på deres tablets og derefter køre udfra disse ruter. Vi kan bruge de generede data til alle slags analyser.”

Fleet Planners største fordel
Hvad er den største fordel ved flådeplanlæggeren til CNC? Stevens: “I vores virksomhed har vi en kompleks og temmelig unik udfordring: Vi skal sikre, at vi ankommer hos vores kunder med to forskellige produkter (gods) og én maskine samtidig. AMCS var en af de få, der kunne løse denne udfordring for os. Det er her, Fleet Planners største fordel ligger for os. Applikationen blev lanceret i to faser: Først implementerede vi den indkommende strøm af råmaterialer, og derefter den udgående strøm. Vi testede systemet i tre uger for hver fase, inden det blev taget i brug. Vi testede det med ca. 300 forskellige kriterier. Derudover gennemgik vi ca. 20 scenarier.”

Inden for budget
Hvordan gik implementeringen? Stevens: “Ud over nogle få småproblemer gik lanceringen af Fase A godt. Vi fik en masse erfaringer, så lanceringen af Fase B gik ret godt uden uheld og forsinkelser. En vigtig faktor er, at vi holdt os inden for budgettet. Og resultaterne? Nu hvor chaufførerne arbejder med Mobile Workforce (en mobil tablet-løsning), har vi opdateret information. Dette er information, vi ikke havde tidligere. Vi har nu data tilgengægeligt, som vi kan foretage analyser med. For eksempel analyser angående pålideligheden af vores leveringer til kunder, opfattelsen af vores serviceniveau og varigheden af vores handlinger. Vi har nu et meget mere direkte indblik i vores transportbevægelser.”

Superbruger
Hvad synes folk om at bruge systemet? Stevens: “I Fase A var ruteplanlægningen ret forskellig fra det, som chaufførerne var vant til. Vi gav chaufføroplæring en masse opmærksomhed. I den anden fase begyndte chaufførerne at bruge Mobil Web. Vi trænede én chauffør som superbruger, og denne chauffør vejledte de andre chauffører i åbningsfasen. Alle chauffører blev forsynet med en tablet. Vi er meget positive over for brugen af tablets. Alt sammen er nu i én slags hardware, og det gør det meget lettere for vores IT-afdeling at administrere.”

Bedre analyser
Når det drejer sig om driftsfordelene ved CNC, kan Stevens hovedsageligt se disse i de data, der genereres: “Vi kan nu lave meget bedre analyser baseret på de tilgængelige data. Systemet kommer med forslag til at hjælpe planlæggere med at træffe afgørelser. Vi ser også chaufførernes voksende engagement for virksomheden, takket være brugen af systemet, som en driftsfordel. De er alle fordele, som udgør nøglen til succes i den nærmeste fremtid.”

Højt niveau af proaktivitet
Stevens anser også innovationen forbundet med AMCS-løsningerne vigtig: “For eksempel har AMCS et ‘roadmap,’ som vi vil gøre brug af i en række henseender. Især når det kommer til indbyggede computerteknologier til lastbilerne. Vi vil gerne forbinde disse til systemet. Derfor vil vi helt sikkert bede AMCS, som en vigtig partner i fremtiden, om at arbejde proaktivt med os for at finde løsninger på andre problemer. I så fald kan det have mindre at gøre med transport, og mere at gøre med produktionsplanlægning. Vi bemærkede, at AMCS er åben overfor denne idé. Angående AMCS’ styrker, vil jeg endnu engang nævne de løsninger, de tilbyder, den rådgivning vi arbejdede med, det høje niveau af proaktivitet og den fremragende støtte. Alt i alt er vi rigtigt positive omkring samarbejdet.”

Lær mere om AMCS' system til ruteplanlægning og transportoptimering.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
AMCS Denmark A/S

Hejrevej 34 D, 3. sal
2400 København NV
Danmark
AMCS Denmark A/S

Send til en kollega

0.109