fischer vil tage nye markedsandele for skruer med nye profiler

| Medlemsnyhed | Indrykket af fischer A/S

Virksomheden sælger globalt over 14 millioner forankringsprodukter om dagen. Med ansættelsen af fire nye profiler sender fischer et stærkt signal om at øge salget i Norden og sikre massiv udvikling af skruer.

fischers relativt nye forretningsenhed, der skal udvikle sortimentet af skruer og befæstelsesprodukter til træ, bliver styrket med ansættelsen af Jane Kærsvang og Kurt Eivind Hansen. Begge kommer fra ITW med solid viden om og erfaring med indkøb og produktion af især skruer. Det får stor betydning for fischer, hvor skrueudviklingen er kommet i fokus med en ambition om at hæve det globale skruesalg fra 150 millioner kroner til en halv milliard.

Jane Kærsvang skal som indkøbschef sikre, at fischer har den korrekte leverandørportefølje på globalt plan. Hun skal varetage prisforhandlinger og køb af produktionskapacitet på markedet for bl.a. skruer.

”Jeg er en meget stærk forhandler og skal som det første sikre, at vi har de rette leverandører i Asien. Jeg har tidligere være udstationeret i bl.a. Vietnam, så jeg har stor erfaring med at forhandle de rigtige kontrakter og priser, fordi jeg forstår, hvorfor de gør, som de gør i Asien,” siger hun.

Jane Kærsvang kommer igen til at arbejde tæt sammen med Kurt Eivind Hansen, der er ny Nordic Supply Chain Manager. Han bliver ansvarlig for at sikre en høj leveringsevne og en velfungerende forsyningskæde på alle fischers produkter i Norden med et ekstra fokus på skruer. 

”Som tidligere fabrikschef på en skruefabrik har jeg mange års erfaring med alle de forskellige forretningsprocesser, der knytter sig til dette område. Jeg glæder mig til at være med til at sætte fischer på verdenskortet som leverandør af kvalitetsskruer,” siger Kurt Eivind Hansen. 

Ny salgsstyrke vil hjælpe forhandlerne
fischers danske salgsafdeling bliver udvidet med Thomas Lund ved roret som ny salgschef. Han har 20 års erfaring med salg i byggebranchen og bliver ansvarlig for virksomhedens interne og eksterne salg.

”fischers produkter til befæstigelse er kendt for deres høje kvalitet. Samtidig har vi et stort sortiment, der har potentiale til at nå endnu bredere ud på det danske marked. Min ambition er selvfølgelig at øge salget markant og sikre, at fischers forankringsprodukter er de foretrukne i markedet,” siger salgschef Thomas Lund.

Han får for alvor indblik i fischers sortiment og specialviden på virksomhedens stand ved fagmessen Byggeri’18 den 13.-16. marts. Her er fischer også nomineret til Byggeriets Miljøpris for serien Greenline – verdens første befæstigelsessortiment, som primært er lavet af biobaserede materialer. 

fischers salg til forhandlere og det professionelle marked bliver også styrket med ansættelsen af Nicolaj Lind Nielsen. Han er tiltrådt som salgskonsulent på Sjælland og har en lang karriere bag sig i bl.a. ITW Byg, Würth Danmark og Bygma.

”Jeg ser frem til at besøge alle vores forhandlere på Sjælland og støtte dem i salget af fischers produkter gennem rådgivning om bl.a. vores sortiment, produkternes egenskaber og fastgørelse. Jeg synes, det er spændende, når jeg får mulighed for at tilføre viden til andre, som kan være med til at øge salget,” siger Nicolaj Lind Nielsen.

Medlemsnyhed

Indrykket af
fischer A/S

Sandvadsvej 17 A
4600 Køge
Danmark
fischer A/S

Send til en kollega

0.129