Disse 3 punkter skal I have styr på, hvis I vil findes i søgeresultaterne

| Medlemsnyhed | Indrykket af Bondtofte & Co

Uanset hvilken branche du arbejder i, er det vigtigt, at kunderne kan finde frem til din virksomhed. Her får du tre vigtige punkter, der skal være i orden, hvis din firmaside skal kunne findes i søgeresultaterne.

Uanset hvilken branche du arbejder i, er det vigtigt, at kunderne kan finde frem til din virksomhed. Kender de ikke din virksomhed, vil dette typisk ske igennem Google. Her får du tre vigtige punkter, der skal være i orden, hvis din firmaside skal kunne findes i søgeresultaterne.

1. Søgeord

Den vigtigste forudsætning for at blive fundet er søgeordene. Her skal du undersøge, hvilke søgeord, der bliver søgt på, som er relevante for den virksomhed, du repræsenterer. Det kan gøres på forskellige måder. Først og fremmest bør du bruge din intuition; hvad ville give mening at søge på, hvis en bruger vil finde det produkt, I tilbyder? 

Når du har fundet de søgeord, du tror, brugerne anvender, skal du teste, om det rent faktisk er tilfældet. Her kan du anvende et værktøj som Searchvolume.io, der kan give et fingerpraj om, hvor mange der månedligt søger på det søgeord eller –frase, du gerne vil findes på. Brug dem, der er flest søgninger på. 

Hvert af disse søgeord eller –fraser skal anvendes som sidetitel på de landingssider, du gerne vil findes på.

2. Indhold

Nu skal der produceres indhold til din hjemmeside. Sørg for, at de søgeord, du har fundet, indgår i overskrift og underoverskrifter, men sørg for, at det virker naturligt. Teksten skal være skrevet med læseren i baghovedet – og altså ikke til Google. 

Hold teksten relevant og skær ind til benet. Samtidig skal teksten ikke være for kortfattet, da mængden af tekst er medvirkende til at vurdere, hvor relevant siden er. 

Husk desuden at bruge billeder. De skal helst være unikke, fordi Google vurderer, at din side er mere relevant, hvis du har unikke billeder og unik tekst, og du vil derfor have et forspring.

3. Intern linkstruktur

Når indholdet er offentliggjort og forside samt de forskellige undersider er opsat, er det vigtigt, at der er styr på linkstrukturen. Alle vigtige sider skal kunne tilgås fra forsiden. Der bør være links til undersiderne fra menuen og footeren. Forsiden skal altså bruges som en slags indholdsfortegnelse. Du kan se et eksempel på en god linkstruktur her. 

Nævner du et af dine søgeord på en anden side, end den primære (den, du ønsker skal findes i Google, når det specifikke søgeord anvendes), skal du linke til denne. Det betyder, at hvis du har en landingsside der skal findes på søgeordet ’cykler’, men også en side, der omhandler cykeldæk, hvor du ligeledes nævner cykler, så skal du lave ordet til et link, der peger ind på side, der omhandler cykler. Ellers kan Google blive forvirret, fordi den ikke ved, hvilken side der ønskes indekseret. 

Brug for hjælp?

Hvis du har brug for hjælp til ovenstående punkter eller generel søgemaskineoptimering, skal du altid være velkomne til at kontakte Bondtofte & Co. Vi er nemlig eksperter i søgemaskiner og markedsføring på internettet, og har mere end 10 års erfaring inden for området.

Vi afholder også jævnligt kurser, hvor du kan lære søgemaskineoptimering: Begynder SEO-dagen og Linkdagen.

Telefonnummer: +45 70 50 07 25

Mail: kontakt@bondtofte.dk

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Bondtofte & Co

Rugårdsvej 7, 1
5000 Odense
Danmark
Bondtofte & Co

Send til en kollega

0.06