23948sdkhjf

Symptomer på at jeres produkt eller ydelse bør redesignes

| Medlemsnyhed | Indrykket af Artlinco A/S

Første skridt på vejen: Som beslutningstager, designer eller produktudvikler bør man spørge sig selv om følgende:

Hvordan kan vi udvikle eller redesigne vores produkt eller ydelse, så det skaber værdi og lettere gør brugerens hverdag?

Kan vi eksempelvis tillægge produktet en ny mening eller anvendelsesmåde og derved forlænge produktlevetiden?

Hvordan udvikler vi et produkt, som møder brugerens behov og bliver en meningsfuld del af deres liv?

Er designet ude af stand til at udfylde brugerens behov eller løse deres udfordringer? F.eks. fordi designet er outdated, brugerens behov har ændret sig.

Design er et strategisk værktøj til at opnå et givet mål eller at nå en specifik plan. Men hvornår et det så tid til at redesigne produktet? Og giver det overhovedet mening at redesigne? Det kan være rigtig svært at vurdere. Vi har forsøgt at ridse en række tydelige tegn op, som måske kan skabe afklaring hos jer.

  • Gå fra offline til online og vice versa

Man ser ofte at virksomheder skifter fra offline til online og omvendt med et produktdesign uden at tage højde for brugerne. Tager man eksempelvis udgangspunkt I et produktdesign til en fysisk butik, så kan det være en deal-breaker for den potentielle kunde, hvis emballagen ikke har et integreret håndtag til at lettere gøre håndteringen, når de skal hjem med produktet.

Denne feature vil omvendt være fuldstændig ligegyldig, hvis produktet købes på en webshop og leveres til døren. Og hvor en lys og levende grafik på emballagen vil øge sandsynligheden for et onlinesalg, har dette knap så stor betydning I en fysisk butik.

  • Det er svært at forklare hvorfor brandværdien er faldende

At overvurdere brandingens magt og undervurdere brugerens even til at genkende produktets relevans, kvalitet og unikke egenskaber er ofte realiteten. Har jeres produkt udviklet sig siden den sidste stigning I salg for år tilbage? Kan forbrugerne stadig relatere sig til brandet, selvom det ikke passer til deres nye behov? Vi ved, at I sikkert må tænke: Vi ved hvilke produkter, der sælger godt. 

Men uanset hvor mange flotte announcer og kampagner I fører, uanset hvor fed en hjemmeside I har og uanset hvor god og fejl fri jeres kundeservice er, så vil jeres brand værdi falde betydeligt, hvis I fortsætter med at sælge et produkt, som brugerne finder mindre relevant eller endda forældet ift. konkurrenternes.

 Kontakt os på swa@artlinco.com for at modtage den komplette guide ’Symptomer på at jeres produkt eller ydelse bør redesignes/ gentænkes’.

Du er også velkommen til at Kontakt Søren X. Frahm tlf.+45 40 61 80 36, for nærmere information og sparring omkring ny produktstrategi.

 

Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Artlinco A/S

Søndergade 4, 2. sal
8700 Horsens
Danmark
Artlinco A/S

Send til en kollega

0.078