Maskinfabrikken Silkeborg Spåntagning A/S ønskede at digitalisere deres nuværende salgsproces. Det skyldtes, at den eksisterende webløsning ikke passede til kundernes behov i Corona tider, hvor den fysiske kontakt blev umulig ifm. Nye tilbudsopgaver. Det medførte en stor ordrenedgang hos virksomheden. Kravet var således at finde frem til en digital løsning, som gjorde det enkelt og tidsbesparende at få forespørgsler fra kunder på bearbejdning og fremstilling af komponenter.
For at komme i gang med digitalisering og styrke eksisterende tiltag, deltog Silkeborg Spåntagning A/S i design sprint hos os. Resultatet blev udviklingen af et digitalt koncept, der førte frem til det ønskede mål. Med den nye digitale salgsmodel kan de komme i kontakt med kunder (uden fysisk kontakt) og gennemføre ”klassisk” salg.
Vi vil altid prøve at gennemføre sprint som en læringsproces for virksomheder for at gøre omstilling enkel og nem at implementere. Tilmeld din virksomhed for at blive digitalt omstillingsparat på ekstremt kort tid.