23948sdkhjf

Småserie produktion

| Medlemsnyhed | Indrykket af NAVEKSA A/S

Oplever du og din virksomhed, at kundernes ønsker og forventninger ændrer sig i retning af mindre producerede mængder af f.eks. nye produkter, specielle produktvarianter, testprodukter etc.?


Det giver god mening at imødekomme ønsker fra kunder om mindre mængder og/eller specielle varianter, da det gør det muligt at konkurrere om en bredere mængde ordrer.
Udfordringen kan være at gøre det på en produktionseffektiv og smart måde.

Der er imidlertid en forholdsvis enkel løsning - har virksomheden Microsoft Dynamics 365 Business Central, er der mulighed for at ”løfte” produktionsprocesserne ved at downloade og installere en række specialudviklede apps.

En af dem er NAVEKSA ShopFloor.

Nogle eksempler på, hvad man kan med ShopFloor:

  • Opbygning og flow af ordremængde i sektionerne igang, venter og ankommende ordrer.
  • Sekvensstyring, prioritering og kø-styring.
  • Detailplanlægning ved ønsket ressourceskift og kapacitetsudjævning.
  • Produktion af samme proces på tværs af flere ordrer (bundled produktion)
  • Flere-operatører – Flere jobs simultant.
  • Sporbarhed – Lot/serienummer styring – brug og tildeling.
  • Integreret kvalitetskontrol – dataopsamling.
  • Opsamling af jobtids data og fordeling ved bundled produktion.
  • Komme/Gå data for anvendelse til lønbehandling.
  • Operatør transaktionsudførelse baseret på stregkodeaflæsning.
  • Anvendelse af grafisk planlægningsværktøj.
  • NAVEKSA ShopFloor fås til skyen, som en hosted løsning eller on premise.


Kombinerer man ShopFloor appen med en anden app fra NAVEKSA – NAVEKSA CadConnect – kan man allerede på udviklings- og planlægningsstadiet nemt og hurtigt oprette produktvarianter.

Nogle eksempler på, hvad man blandt andet kan med CadConnect:

  • Brug af data fra forskellige kilder; CAD-system*, manuelle indtastninger og kopi af et eksisterende produktdata
  • Håndtering af overskydende CAD-data (properties)
  • Ombrydning af konstruktionsstyklister til produktionsstyklister
  • Automatisk oprettelse af nye MS 365 Business Central stamdata baseret på vareskabeloner
  • Kostkalkulation af nye konstruktioner - baseret på indgående materialer, processer og og produktion ved forskellige seriestørrelser
  • Versionsstyring af varer, styklister og ruter

 

Apps’ene installeres ”ovenpå” Microsoft Dynamics 365 Business Central via AppSource, og ændrer dermed ikke koder i MS 365 Business Central.
Og de fås både til skyen, som en hosted løsning eller on premise.

 

Se mere på naveksa.dk

Medlemsnyhed

Indrykket af
NAVEKSA A/S

Erhvervsbyvej 11
8700 Horsens
Danmark
NAVEKSA A/S

Send til en kollega

0.078