Droppede elektronisk markedsføring og solgte for 10 millioner mere

Omsætningen steg med 25 procent da virksomheden flyttede alle annoncekroner tilbage til trykt markedsføring.

Med undtagelse af deres nyhedsbrev per e-mail brugte det sønderjyske trykkeri Toptryk Grafisk hverken bannerreklamer, Google AdWords eller andre former for online marketing hele sidste år.

I stedet blev pengene udelukkende brugt på trykte B2B direct mail-kampagner, der blev personligt stilet og sendt med posten.

Årets omsætning var på over 51 millioner kroner – en stigning på 25 procent i forhold til året før.

Læs også: Google vil kontrollere annoncers placering med nyt redskab

– Når vi sender et personligt brev til vores potentielle kunder, åbner næsten alle det. Alle giver det mindst et par sekunders opmærksomhed, så hvis indholdet er interessant nok, har du fat i kunden. Du føler ingen forpligtelse til at kikke på en reklame, der popper op på skærmen, men det gør du med et brev. Ofte oplever vi også, at det materiale, vi sender, bliver gemt og derfor har en langtidseffekt. En annonce på nettet er jo væk i det øjeblik, du klikker på noget andet, forklarer Palle Bo Schmidt, salgs- og marketingchef i Toptryk Grafisk.

Billige nye kunder
Priserne på eksempelvis Google AdWords er stigende. Prisen per klik afhænger af, hvor populært et bestemt annonceord er. Og alt efter, hvad virksomheden markedsfører, kan et klik koste op mod 30 kroner.

- Hvis det kræver 20 klik på din annonce, før et kundeemne henvender sig, og cirka hver femte henvendelse bliver til en bestilling i din forretning, så skal der 100 klik til for at få en ny kunde. Dermed koster en ny kunde 3000 kroner, vurderer virksomheden

Læs også: Fredagsbog: Marketing er ikke en afdeling

– En trykt kampagne koster cirka syv kroner stykket inklusiv porto, og ved hver udsendelse bliver omkring to procent af vores modtagere til kunder. Med en trykt direct mail-kampagne koster en ny kunde altså 350 kroner, siger Palle Bo Schmidt og peger derfor på, at det er nødvendigt at bruge fysiske breve.

– Mange bruger ad blockers, der fjerner al reklame fra skærmen. Så hvis din modtager heller ikke ønsker dit nyhedsbrev, er brevet faktisk den eneste måde at komme i kontakt med potentielle kunder på. Mange siger jo også nej tak til fysiske reklamer i dag, så de få personlige breve, der kommer, får meget opmærksomhed.

Bliver mere selektiv
Selvom 2016 har været et godt år for virksomheden, planlægger Toptryk Grafisk ikke at holde sig fra online markedsføring i fremtiden. Google AdWords skal dog ikke forvente, at det sønderjyske trykkeri vender tilbage.

– Vi droppede onlinedelen i vores markedsføring fuldstændig i hele 2016 som et eksperiment for at se effekten, men vi kommer også til at bruge onlinekampagner igen. For eksempel bannerannoncer på udvalgte steder, hvor vi ser gode chancer for at ramme vores målgruppe. Men vi så altså intet fald i besøgende på vores website, da vi fjernede Google AdWords, siger Palle Bo Schmidt og påpeger, at Google selv gør udstrakt brug af fysiske direct marketing-kampagner.

Toptryk Grafisk forventer også at vokse med mindst 25 pct. i 2017.


Hold dig opdateret med Leder IDAG

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Selvstændige er bedre til pensionsopsparing end lønmodtagere

Intet behov for lovpligtige ordninger, viser tallene, der for første gang opgøres præcist.

Entreprenørkoncern tjente over 100 millioner i 2016

Flere robot-millioner på vej

Digitale platforme tæt på at være arbejdsgivere

20.000 arbejder for digitale platforme uden basale rettigheder

Især vinduesbranchen overtager lokale konkursmedarbejdere

Danfoss åbner udviklingscenter ved København

Fusion skal bane vej for nyt bryggeri

Danmarks ældste mineralvandsfabrik er blevet købt af Danmarks ældste familieejede bryggeri.

Thrane-selskab med nyt stort underskud

To teglværker går fra røde tal til overskud

Omsætningen dykker i Wärtsilas danske salgsselskab

Traditionsrig typehusbygger med største overskud i 10 år

Terma præsenterer bedste resultat nogensinde

150 flere medarbejdere hos det østjyske teknologifirma

Pensionsmidler skal skabe nye IT-flagskibe i Danmark

Kun hver femte af de 50 største succeser har fået kapital fra danske ventureselskaber under deres væksteventyr. Og det tvinger de øvrige til udlandet.

Nye a-kasseregler på vej for selvstændige

Skønsmæssige vurderinger og komplicerede ophørsregler fjernes og fremover kan indtægter kombineres med deljob som lønmodtager

LO afviser behov for flere hænder på arbejdsmarkedet

Ny teknologi skal give sikkerhed ved skibsregistrering

Søfartsstyrelsen vil gøre registreringsprocessen af skibe digital.

Priserne stiger - men mindre end i resten af EU

Bestyrelses- og lederrokader

Uge 20: Hvem gik ud og hvem kom ind i virksomhedernes ledelser i ugen der gik.

Coop og Altan.dk udvikler specialdesignede altanmøbler

Ny produktionsgang i Coloplast: Børnesygdommene udryddes i Thisted

Frederikshavn vil trække mere varme ud af motorfabrik

Fyret Gaihede-direktør: Ansvaret er i sidste ende mit

Orkla køber sig ind i SR Food

En branche i benhård konkurrence

Kunderne nyder godt af en transportbranche i benhård konkurrence - og det mærker vognmændene hver dag på egen krop

Ansættelser i bundter æder instrumentproducents overskud

Vækstinvesteringer sender Zoetis Denmark i Farum mod en trecifret millionomsætning

Brød og boller fra Kohberg giver underskud på 29 millioner

IT-chefer: Nu skruer vi op for sikkerheden

Lyngby-vaser og duge hjælper Rosendahl til millionoverskud

Robotbiler kan få deres egen bane på danske motorveje

Nye boligskatter får forbrugerne til at gemme tegnebogen

Transportbranchen forbereder sig på den digitale fremtid

Automatisering medfører ikke øget ledighed

Stilladsgigant rykker ind i Danmark med storordre

Sjællandsk håb om stort beslag-eventyr: Europæisk patent er nu godkendt

Global burgerkæde sætter danske salater på menuen

Lego bygger vindmølle af 146.000 klodser

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Ny kampagne med stærkt reducerede priser fra Kapema

Top 5 over IoT anvendelse

Eksport til Tysklands Landbrugsindustri - Agritechnica 2017 - Den Danske Fællesstand

Virksomhederne i Syd klarer sig bedre

Mangler I arbejdskraft? Tænk i opgaver og få nye hænder ind

Ugens ledelsesråd uge 21

Ny organisering bag pavillonsucces hos Ajos

Manglende læringsengagement kan koste din virksomhed penge

TECHNOMANIA har fået vokseværk

Klumme: Automatiserede standardløsninger er vejen frem

Aktuelt for virksomheder i Nordsjælland: Hvad sker der i Horserød Fængsel for indsatte?

Kender du Lønguiden?

Malingen skallede af kældervæggene

GS1 standarder flytter ind på hospitaler i Storbritannien og skaber sikkerhed og effektivitet

Ny inspiration for HR-ansvarlige med øje for succesrate

Bundlinjen er øget 26%

Dansk Halbyggeri træner til Team Rynkeby på Mallorca

Efterspørgsel på RSPO certificering som sikrer produktion af bæredygtig palmeolie

Ugens ledelsesråd uge 20

Den ultimative universaldybel kommer endelig til Danmark

Sådan får du udbytte af CSR rapportering - download guide

Aftagende produktivitetsvækst kalder på investeringer

Gratis IT-sikkerhedskursus

Emballage fabrik øger vækst & indtjening

Bogfør dine regninger direkte med din smartphone: Ny opdatering af Billy Mo...

Send til en kollega

0.208