Droppede elektronisk markedsføring og solgte for 10 millioner mere

Omsætningen steg med 25 procent da virksomheden flyttede alle annoncekroner tilbage til trykt markedsføring.

Med undtagelse af deres nyhedsbrev per e-mail brugte det sønderjyske trykkeri Toptryk Grafisk hverken bannerreklamer, Google AdWords eller andre former for online marketing hele sidste år.

I stedet blev pengene udelukkende brugt på trykte B2B direct mail-kampagner, der blev personligt stilet og sendt med posten.

Årets omsætning var på over 51 millioner kroner – en stigning på 25 procent i forhold til året før.

Læs også: Digitalt lykkehjul giver Jysk 250.000 potentielle kunder

– Når vi sender et personligt brev til vores potentielle kunder, åbner næsten alle det. Alle giver det mindst et par sekunders opmærksomhed, så hvis indholdet er interessant nok, har du fat i kunden. Du føler ingen forpligtelse til at kikke på en reklame, der popper op på skærmen, men det gør du med et brev. Ofte oplever vi også, at det materiale, vi sender, bliver gemt og derfor har en langtidseffekt. En annonce på nettet er jo væk i det øjeblik, du klikker på noget andet, forklarer Palle Bo Schmidt, salgs- og marketingchef i Toptryk Grafisk.

Billige nye kunder
Priserne på eksempelvis Google AdWords er stigende. Prisen per klik afhænger af, hvor populært et bestemt annonceord er. Og alt efter, hvad virksomheden markedsfører, kan et klik koste op mod 30 kroner.

- Hvis det kræver 20 klik på din annonce, før et kundeemne henvender sig, og cirka hver femte henvendelse bliver til en bestilling i din forretning, så skal der 100 klik til for at få en ny kunde. Dermed koster en ny kunde 3000 kroner, vurderer virksomheden

Læs også: Sociale medier er virksomheders nye bedste ven

– En trykt kampagne koster cirka syv kroner stykket inklusiv porto, og ved hver udsendelse bliver omkring to procent af vores modtagere til kunder. Med en trykt direct mail-kampagne koster en ny kunde altså 350 kroner, siger Palle Bo Schmidt og peger derfor på, at det er nødvendigt at bruge fysiske breve.

– Mange bruger ad blockers, der fjerner al reklame fra skærmen. Så hvis din modtager heller ikke ønsker dit nyhedsbrev, er brevet faktisk den eneste måde at komme i kontakt med potentielle kunder på. Mange siger jo også nej tak til fysiske reklamer i dag, så de få personlige breve, der kommer, får meget opmærksomhed.

Bliver mere selektiv
Selvom 2016 har været et godt år for virksomheden, planlægger Toptryk Grafisk ikke at holde sig fra online markedsføring i fremtiden. Google AdWords skal dog ikke forvente, at det sønderjyske trykkeri vender tilbage.

– Vi droppede onlinedelen i vores markedsføring fuldstændig i hele 2016 som et eksperiment for at se effekten, men vi kommer også til at bruge onlinekampagner igen. For eksempel bannerannoncer på udvalgte steder, hvor vi ser gode chancer for at ramme vores målgruppe. Men vi så altså intet fald i besøgende på vores website, da vi fjernede Google AdWords, siger Palle Bo Schmidt og påpeger, at Google selv gør udstrakt brug af fysiske direct marketing-kampagner.

Toptryk Grafisk forventer også at vokse med mindst 25 pct. i 2017.


Hold dig opdateret med Leder IDAG

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Ny fremtid for små, lokale tømmerhandler

Efter at have overtaget lokalt byggemarked vil de nu gentage succesen for at redde små tømmerhandler i yderområderne

Højere forbrug går uden om detailbutikkerne

Og tendensen vil fortsætte i fremtiden, vurderer bankøkonom.

Ny lov om hvidvask stiller nye krav til regnskabschefen

I går trådte en ny lov om indsats mod hvidvask af penge og finansiering af terror i kraft. Den stiller nye krav til dig og din virksomhed. Her kan du se hvilke.

Fuldkommen kompromisløs: Laver alting selv - men ville først helst være fri

Overgaard & Dyrman laver håndværk, hvor prisen intet betyder - men den er høj.

- Vi var super utilfredse. Dybt seriøst

Investorerne har stor tiltro til producenten af transportable højttalere Soundboks. Overskuddet lader dog vente på sig – til stifternes store irritation

Ny dansk opfindelse renser vand med sollys

Produktudvikling: Den lå ikke lige til højrebenet

En plastramme til bistader blev en hård, men spændende, nød at knække for Schoeller Plast.

Millionbevilling skal klæde ansatte på til fremtiden

Esbjerg Havn på vej mod kæmpe udvidelse

Sociale medier er virksomheders nye bedste ven

Ny tunnel mellem Helsingør og Helsingborg kan være på vej

1

Lovgivning står i vejen for teknologisk udvikling

Regler bremser væksten, mener virksomhederne ifølge en ny, stor kortlægning af dronebranchen.

Bestyrelses- og lederrokader

Uge 25: Hvem gik ud og hvem kom ind i virksomhedernes ledelser i ugen der gik.

Fra nul til 15.000 biler på en uge

Nylanceret bil-portal er kommet godt fra start og tager konkurrencen op med branchens etablerede kræfter.

Få succes med nethandel – byg dine kundeforhold op omkring data

Fire gode råd til at bruge data til at opbygge gode kunderelationer.

Nyt distributionscenter skal håndtere 2000 daglige ordrer

Mærsk vil presse olieindustri til at omlægge produktion

Containerskibsgiganten står foran ekstra milliard-regning, når nye svovlkrav træder i kraft fra 2020.

1

Stadigt flere virksomheder får hjælp fra luften

Nu vil specialister udvikle droner, der overvåger produktionen i gartnerier og landbrug og selv slår alarm, når noget er galt.

Værktøjsleverandører bliver partnere

Dansk emballagekæmpe vinder i presset konkurrence

Maskineksporten holder sig over 100 milliarder

Dansk maskineksport har genvundet gejsten efter finanskrisen og er for andet år i træk over 100 mia. kr. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik, som eStatistik har beregnet for Jern & Maskinindustrien.

Tilfredse medarbejdere tjener flere penge til virksomheden

Stort resultatdyk hos Spectronic

Særlig rådgivning til familieejede SMV'ere

Ejerledere tager ofte mere hensyn til de ansatte, familien og lokalsamfundet end til virksomhedens økonomiske behov. Det er en særlig udfordring for eksterne eksperter.

Digitalt lykkehjul giver Jysk 250.000 potentielle kunder

Tre advokater anklages i sag om 200 millioner

Dansk trælast solgt af svenskere til svenskere

Samarbejdende undervandsrobotter på vej til offshore-industrien

Konkurskarantæne til Tigers isleverandør

Schmidt Hammer Lassen tjente mere i 2016

S vil give R&D skattefradrag til store virksomheder

Britisk EU-exit vil ende godt for alle

Bjarke Ingels: Standardløsninger skaber ikke fede byer

Siri-kommissionen: Danmark skal være legeplads for førerløs teknologi

Planlagt tab på lille milliard

Dansk-tysk grænse bliver åbnet for handel med strøm

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gode tilbud sommertilbud fra Inventarland

Ugens ledelsesråd uge 26

Dansk Halbyggeri opfører seks industrihaller på Odense Havn

Innovative nordjyske faglærte dimitterer, de første i Aalborg

GPS sporing af alle dine værdier

Ajos køber solbeskyttelse til sine medarbejdere

Vi støtter de Danske Hospitals Klovne

Skal danske virksomheder frygte IoT teknologierne?

Efterspørgsel på stålkonstruktioner fra Give Stålspær

Første spadestik på multihal i Bjerringbro

Eksport Nordeuropa - CFUs messe kalender 2. havlår 2017 Danske fællesstand på industriimessen

Dansani var med i 2016. Nu kan du indstille din virksomhed til CSR People Prize 2017

PR øger antallet af downloads og styrker omsætningen

Ny aftale med Tyskland vil påvirke spotpriserne på el

Rejsegilde på ny hal til efterskole

Skal du have lavet kurser ude i byen?

V2C-Regnskab: Dobbelt op på alle poster

Skillevægge i glas som ikke ødelægger gulvet

Vehco’s nye “grønne” onboard computer, Vehco Connect

GPS Tyverisikring og overvågning - kun 541,- årligt

IndustriUpdate: Hver tiende smedeelev på øerne er i skolepraktik

Stop for tilskud til hulmursisolering - hvad så nu?

Invitation til Rådgiverdag

Ny standard for hospitals- og plejesenge

Ugens ledelsesråd uge 25

Send til en kollega

0.213